Jak zvládnout hněv v práci

Newspaper

Snad neexistuje člověk, který by v práci nebyl čas od času naštvaný.

Ať už vás „vytočí“ kolega, šéf nebo uklízečka, musíte to umět zvládnout, aniž byste měli dusno v práci ještě další měsíc.

Lenka (28) nastoupila do nové práce těsně po skončení vysoké školy. Bylo to její první opravdové zaměstnání, nepočítáme-li brigády během školy. Už v prvních dnech na novém pracovišti zjistila, že si pravděpodobně nikdy nebude rozumět s kolegyní, se kterou byla v jedné kanceláři. Jednoduše si osobnostně nesedli a bylo jen otázkou času, kdy si „skočí do vlasů“. Po třech měsících přišel ten den. Kolegyně Lenke nedala podklady k práci, přestože si je od ní několikrát ptala. Když se přišla šéfka zeptat, proč není práce hotová, kolegyně Lenku úplně potopila a svalila zodpovědnost na ni. Lenka se samozřejmě rozzlobila a konflikt byl na světě. Čerstvá absolventka nevěděla, jak hněv na kolegyni zvládnout, aniž by bylo ohroženo její pracovní místo. A tak mlčela. Dva měsíce se v jejich kanceláři dalo dusno doslova krájet. Nakonec se s vypětím sil dva roky jen tolerovali.

Proč mě všichni štvou?
Za váš hněv a vztek v práci nemusí být zodpovědní pouze kolegové. Nejednou umí velmi dobře „zvednout tlak“ i šéf či klient. Vy jako zaměstnanec se však musíte (za předpokladu, že si chcete udržet pracovní pozici) naučit zvládat i takové nepříjemné situace. Pozor! Pokud jste v práci rozzlobení téměř non stop, může to signalizovat, že něco není v pořádku. Zamyslete se, kdy váš permanentní hněv vznikl. Je za tím změna charakteru práce, nový kolega či kolegyně, nový klient, rodinné problémy či dosud nediagnostikované onemocnění (cukrovka, vysoký krevní tlak, onemocnění srdce, alergie a podobně).

5 tipů, které vám pomohou:
Dýchejte
Pokud vás chytne hned a nechcete vybuchnout, vyjděte na čerstvý vzduch nebo si otevřete ono. Stačí pár minut a vy začnete problém v mnohem „střízlivějších“ barvách.

Čokoláda dodá hormony štěstí
Ne, nemusíte sníst celou, stačí kousek pravé belgické a nebo hořké čokolády a tělo začne produkovat hormony štěstí-endorfiny. Dejte si ovšem pozor na složení čokolády. Ta pravá by měla mít alespoň 80% kakaové složky.

Dopřejte si magnesium
Valí se to na vás ze všech stran a hněvu a konfliktů jaksi rychle přibývá? Vydělejte si do sklenice šumivé magnézium (ideálně s B 6) nebo si kupte tekuté v ampuli. Magnézium zajistí, že ve vašem těle se začne tvořit hormon štěstí- serotonin. A vy budete klidnější a usměvaví.

Banán je také skvělým pomocníkem
Skvělou náhradou za magnesium je sníst jeden banán. Ten stejně jako jeho kolegové v tabletách či ampulech zajistí pro tělo dostatek serotoninu. Máte stresové období? Přibalte si s sebou do tašky banán.

Naučte se hněv a vztek zvládat
Existují různé kurzy či semináře, které vedou psychologové a terapeuti, kteří vás naučí zvládat stres různými relaxačními technikami jako je trhání papíru, počítání do deseti, opuštění místnosti, „nádech-výdech“ a podobně. Pokud je pro vás kurz časově nebo finančně náročný, skvělé tipy naleznete také v knihách s touto tématikou.

- Reklama -Newspaper
PR články

Redakce doporučuje

Články autora